środa, 17 czerwca 2015

10 Arashowych dram wartych obejrzenia

Z okazji urodzin Nino, przedstawiam mój własny zestaw wartych obejrzenia dram z członkami Arashi. Pod uwagę wzięłam tylko produkcje wieloodcinkowe - dramy specjalne i filmy pojawią się w oddzielnej notce - i obejrzane do końca. Kolejność dram jest przypadkowa, jednak pogrupowane są według tego kto w nich występuję. Opisy zostały wzięte z dramawiki. 



AIBA MASAKI

My Girl
Gatunek: dramat, rodzinna

Historia dwudziestotrzylatka, Kazamy Masamune. W szkole średniej spotykał się ze starszą o cztery lata dziewczyną, Youko. Niestety, ona nagle go zostawiła z powodu wyjazdu za granicę. 6 lat później chłopak dowiaduje się, że Youko zmarła. Co więcej, okazuje się, że ma z nią dziecko! Pięcioletnia Koharu odnajduje ojca i Masamune musi się teraz podjąć ciężkiego zadania wychowania dziewczynki.

To pierwsza drama z Aibą w roli głównej - to wystarczający powód, by ją zobaczyć. Grany przez niego bohater jest nieco dupowaty, ale do przeżycia. To w końcu drama o dojrzewaniu i uczeniu się bycia odpowiedzialnym za innych. Dziecięca aktorka - Ishii Momoka - dodaje tej produkcji wiele uroku. Dodatkowym, miłym akcentem jest gościnny występ z serii "mrugnij, a przegapisz" Sho w ostatnim odcinku. 


MATSUMOTO JUN

Hana Yori Dango
Gatunek: Romans
Historia Tsukushi Makino - biednej dziewczyny, która chodzi do szkoły dla bogaczy, Eitoku Gakuen. W szkole rządzi F4, czyli grupa czterech chłopaków, pochodzących z bardzo wpływowych rodzin: Domyoji Tsukasa, Hanazawa Rui, Nishikado Sojiro oraz Mimasaka Akira. Gdy któryś z uczniów podpadnie F4, otrzymuje czerwoną kartkę i staje się obiektem prześladowań. Dziewczyna marzy o dotrwaniu do dnia ukończenia szkoły bez zwracania na siebie uwagi. Pewnego dnia staje w obronie przyjaciółki przed Domyojim, co kończy się otrzymaniem czerwonej kartki. Zaczyna być dręczona, jednak nie poddaje się i wypowiada wojnę F4. Swoją postawą zwraca na siebie uwagę Hanazawy Ruiego, w którym się zakochuje, oraz zaczyna wzbudzać romantyczne uczucia w swoim najgorszym wrogu, Domyojim Tsukasie.

Klasyk. Każdy kto ogląda azjatyckie seriale wcześniej czy później natknie się na którąś wersję HanaDango. Jako fanka Arashi zawszę będę polecać tę wersję tej historii (widziałam jeszcze koreańskie HanaDango, ale strasznie się przy nim męczyłam). 

 Kimi wa petto
Gatunek: romans

Iwaya Sumire to młoda i ambitna kobieta, która oddała swoje życie karierze zawodowej. Ukończyła prestiżowy uniwersytet i teraz pracuje w redakcji popularnej gazety. Jednak pewnego dnia szef prosi ją o złożenie rezygnacji - jego zdaniem jest zbyt idealna, zachowuje się jak robot. Sfrustrowana kobieta wraca do domu z poczuciem żalu i samotności, jednak pod drzwiami czeka na nią niespodzianka - znajduje pudło w którym leży nieprzytomny i pobity młody mężczyzna. Postanawia zająć się nim, póki ten nie wydobrzeje. Okazuje się, że chłopak nie ma gdzie pójść. Prosi więc Iwayę by pozwoliła mu zostać w jej mieszkaniu. Iwaya zgadza się pod jednym warunkiem - chłopak ma stać się jej domowym zwierzątkiem. Ponadto, jako że przypomina jej psa, którego miała jako mała dziewczynka - postanawia nazwać go Momo. Tak powstaje między nimi niezwykły układ, a z czasem również uczucie, którego nie sposób zakwalifikować. Oboje odkrywają, że są sobie wzajemnie potrzebni.

Po zobaczeniu tej dramy na nowo polubiłam Juna-aktora. Tutaj był młody i uroczy, a jednocześnie bardzo świadomy tego co robi. Z główną bohaterką miałam problem. Wzbudzała we mnie mieszane uczucia (od irytacje po współczucie, ale głównie irytacje), była również jedną z  inspiracji do postaci Miki z Ohmiyowego fanfika (Watashi no Koi do przeczytania TUTAJ)

Shitsuren Chocolatier
Gatunek: komedia, romans, okruchy życia

Koyurugi Sota uczęszcza do szkoły cukierniczej. Cztery lata temu poznał Saeko, w której zakochał się od pierwszego wejrzenia. Dzięki niej jego życie bardzo się zmieniło, zaś on codziennie szkoli się by stać się najlepszym cukiernikiem. Saeko bardzo lubi czekoladę, dlatego Sota stara się by jego wyroby były coraz lepsze. Pewnego dnia zauważa, że dziewczyna dziwnie się zachowuje. Na domiar złego nie chce się z nim spotkać w Walentynki i odmawia przyjęcia zrobionej przez niego czekolady. Jak się później okazuje, Saeko już go nie kocha i postanawia z nim zerwać. Sota za wszystko obwinia tylko siebie. W przypływie emocji postanawia wyjechać do Francji, gdzie będzie uczył się jak zostać prawdziwym Czekoladowym Księciem...

Opis nie oddaje prawdziwej zawiłości tej historii. Takiej ilości możliwych związków i zakończeń nie widziałam jeszcze w żadnej dramie. Oglądałam ją razem z Bang! i co odcinek zmieniałyśmy swoje nastawienia do bohaterów i ich poczynań. Dla mnie zakończenie jest nieco rozczarowujące, ale kiedy kręcono dramę manga na podstawie, której powstał scenariusz, nie była jeszcze skończona. Może trzeba było poczekać? Warto zaznaczyć, że Shitsuren Chocolatier to seria, która w pokazywaniu bliskości nie ogranicza się do biernego przykładania ust do ust (to samo działo się w Kimi wa petto, ale zniknęło w HanaDango). 


NINOMIYA KAZUNARI

Yasashii Jikan
Gatunek: dramat
Akcja rozgrywa się w malutkiej kawiarence znajdującej się na północy Hokkaido. Yukichi Wakui pracował kiedyś jako wzięty biznesmen w prestiżowej firmie. Kiedy miał 57 lat, jego żona, Megumi, zginęła w wypadku samochodowym. Za kierownicą samochodu siedział jego syn, 18-letni Takuro. Yukichi zrezygnował z pracy i przeniósł się do swojej rodzinnej miejscowości Furano na Hokkaido, gdzie otworzył małą kawiarnię "The Forest Clock". Takuro uczy się garncarstwa w Biei-a, mieście oddalonym 50km od Furano. Jego ojciec nie odezwał się do niego słowem od czasu wypadku. Pewnego dnia Takuro poznaje Azusę, piękną pracownicę "The Forest Clock", której często zdarza się tłuc talerze i filiżanki w kawiarni. W niedługim czasie między tą dwójką rodzi się uczucie...

Ta drama ma bardzo specyficzny klimat, nie każdemu musi się spodobać. Piękna sceneria zaśnieżonego Hokkaido jest tłem dla ludzkich radości i dramatów. Trudne relacje i tragiczna przeszłość ojca i syna oraz problemy innych bywalców "The Forest Clock" ukazują różnorodność problemów, z którymi boryka się społeczeństwo. Przy oglądaniu warto zachować otwarty umysł i nie kierować się przyjętymi u nas normami. Ja zaczęłam oglądać dramę dla Nino, a skończyłam oczarowana kojącym klimatem "The Forest Clock". Warto poświęcić tej serii długie zimowe wieczory.

Ryūsei no Kizuna
Gatunek: suspense, obyczajowa, komedia

“Gdy dorośniemy, to odnajdziemy tego przestępcę... i razem go zabijemy”. Kouichi, Taisuke, i Shizuna są rodzeństwem. Kiedy byli tylko dziećmi, ich rodzice zostali zamordowani - a oni postanowili, że się zemszczą. Czternaście lat później, wprowadzając swój plan w życie, odkrywają sporo nowych faktów...

Bardzo dłuuugo zwlekałam z oglądaniem tej dramy, ale kiedy w końcu do niej siadłam "połknęłam" ją w dwa dni. Nino spisał się wyśmienicie jako pragnący zemsty, a jednocześnie nadopiekuńczy starszy brat. Historia również nie zawodzi - ciężkie sceny mieszają się z tymi komediowymi w idealnych proporcjach - a zakończenie głównego wątku wbija w fotel. Kto jeszcze nie widział tej dramy powinien ją jak najszybciej zobaczyć!    


OHNO SATOSHI 

Uta no Oniisan
Gatunek: komedia
Historia opowiada o przygodach młodego muzyka - Yano Kenty. Pewnego dnia, w wyniku nieszczęśliwego zbiegu okoliczności porzuca go dziewczyna, a zespół zostawia na lodzie. Ponadto, jego rodzina zaczyna dopominać się o spłacenie długów za studia. Bezrobotny Kenta w poszukiwaniu pracy trafia na rozmowę w stacji telewizyjnej Yuuhi i dostaje posadę w programie dla dzieci "Minna de Utao!" (Zaśpiewajmy Razem) jako Śpiewający Braciszek. Wkrótce okazuje się, że banalna z pozoru praca wymaga od niego nie tylko zmiany podejścia do życia, ale również przemiany własnego postępowania.

Moja pierwsza drama z Ohno. Pamiętam, że wybrałam ją ponieważ po opisie wydawała się lekka i zabawna. Taka też była, choć zdarzały się cięższe momenty. Bohater grany przez Ohno to mega gbur, ale jest przy tym tak zabawny, że nie sposób go nie lubić. Reszta obsady też całkiem nieźle się spisała. Jeśli Riida to dla Was za mało, warto wspomnieć o tym, że drugiego śpiewającego braciszka zagrał Maruyama Ryuhei z Kanjani8. W dramie gościnie pojawił się również Sho. 
Uta no Oniisan to dobra drama na długie, leniwe, letnie dni. 


Kagi no Kakatta Heya

Gatunek: detektywistyczna

Pracownik firmy ochroniarskiej rozwiązuje zagadki, związane z przestępstwami w zamkniętych pomieszczeniach. Jego hobby sprawia, że często odkrywa, jak włamywacz dostał się do zamkniętego pomieszczenia i wyszedł. Ponieważ ma obsesję na punkcie kluczy, kłódek i zabezpieczeń, jest idealny do tej pracy - jak sam twierdzi "Nie ma zamka, którego nie da się złamać". Na pierwszy rzut oka wygląda na spokojnego i zrównoważonego, ale czasie rozwiązywania zagadek często go ponosi.

Fani klasycznych serii kryminalnych mogą czuć się nieco rozczarowani. Drama skupia się na udowodnieniu w jaki sposób doszło do zbrodni w zamkniętym pomieszczeniu, a nie znalezieniu sprawcy - tego bardzo często potrafimy wskazać sami po kilku początkowych dialogach na temat sprawy. Jeśli jednak ktoś jest gotowy na nowe wyzwania powinien sprawdzić pierwszy odcinek. Dla mnie, to drama po której przekonałam się do Tody Eriki. Wcześniej średnio za nią przepadałam, a tu była całkiem znośna. Ohno również sprawdził się bardzo dobrze. Ubierano go w śliczne sweterki i zmuszono do nauczenia się długich i ciężkich kwestii. Grany przez niego bohater jest bardzo specyficznym typem i tak naprawdę główną zagadką serii ;)

Maou

Gatunek: suspense, dramat

Drama opowiada o wzajemnych relacjach trójki głównych bohaterów - policjanta Naoto Serizawy, prawnika o dwóch twarzach - Naruse Ryo oraz bibliotekarki Shiori Sakity. Jaka mroczna przeszłość popchnęła dwóch głównych bohaterów do podjęcia swoich zawodów? Dlaczego Naoto dostaje dziwne przesyłki z kartami Tarota od nieznajomego? Czy paranormalne moce Shiori pomogą rozwiązać tę zagadkę? Maou (Diabeł) to psychologiczna seria pełna zbrodni i mroku, która z każdym odcinkiem wciąga coraz bardziej, a nic nie jest takie, jakie mogłoby się wydawać. 

Można powiedzieć, że kolejny klasyk jeśli chodzi o dramy z Arashi. Pierwsza główna rola Ohno w serialu itd. Ja długo zwlekałam z oglądaniem. Chyba bałam się, że po tylu przeczytanych opiniach nie będę umiała zachwycić się tą dramą. Po pierwszym odcinku miałam mieszane uczucia, po ostatnim zresztą też - zakończenie było jakie było. Nie płakałam. 
Najbardziej podobało mi się w tej serii napięcie, które rosło z odcinka na odcinek. Nie wiesz co się zaraz wydarz, kto zginie, kto przeżyje, jaka tajemnica zostanie ujawniona. Bardzo mocno trzymałam kciuki za wątek romantyczny...

SAKURAI SHO

Kazoku Game
Gatunek: psychologiczny
Yoshimoto Kouya to bardzo tajemniczy korepetytor, który reklamuje się hasłem "Ze mną każdy uczeń ma 100% szans na dostanie się na Toudai". Rodzina Numata, skuszona tym hasłem, zatrudnia mężczyznę. Ten, już pierwszego dnia przewraca ich całe życie do góry nogami. Kouya, nie dość, że ma bardzo specyficzne i wręcz bestialskie metody wychowania ucznia, to jeszcze bez mrugnięcia okiem wtrąca się w sprawy rodzinne. Okazuje się, że rodzina Numata, teoretycznie idealna, praktycznie mierzy się z wieloma problemami, z których nie zdają sobie sprawy. Yoshimoto, pomimo niechęci z ich strony, brnie ze swoimi czynami dalej. Nikt jednak nie wie, że ma on pewną tajemnicę, która wiąże się z tym, iż jest on korepetytorem takim, a nie innym...
Tak naprawdę wszystko co miałam do napisania na temat tej dramy napisałam w TUTAJ. Gorąco polecam :)


A jakie są Wasze ulubione dramy z Arashi?

2 komentarze:

  1. Jestem fanka Matsumoto Juna i tak Hana Yori Dango jak i Kimi Wa Petto uwielbiam. Dorzucilabym tu takze legendarny Gokusen-drama, dzieki ktorej Juna pokochalam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Gakusenem mam taki problem, że utknęłam na pierwszym odcinku i ciężko mi się zabrać za resztę :P ale doceniam Twoje uwielbienie MatsuJuna i witam na pokładzie :D

      Usuń